Navigatie vorige volgende

Stap 14 Overzichten genereren

Om lijsten van elementen te genereren worden beschikbare moxen files gebruikt.
Met de gebruikte bestanden worden lijsten gemaakt voor alle elementen van de types 'activity', 'condition' en 'userstory'.
Om deze lijsten te maken moet de batch opdracht 'Documentation.bat' in de folder 'bat' worden gestart.

Converteer het model

Converteer de moxen bestanden op de gebruikelijke wijze.
Om deze lijsten te maken moet ook de batch opdracht 'Documentation.bat' in de folder 'bat' worden gestart.
Aan het model wordt per type overzicht een element toegevoegd van het type 'worksheetreport'. Deze elementen hebben geen relaties. Bij het genereren van documentatie zorgen deze elementen ervoor dat het genereren van een overzicht wordt uitgevoerd. In het element is vermeld voor welk type een overzicht moet worden aangemaakt. De velden die in het overzicht komen, worden vermeld in een script dat achter de term '#INCLUDE' staat. 
Het script staat in de folder: 'bat\base\agile\profiles\scripts'
Deze structuur maakt het makkelijk om overzichten aan te passen of toe te voegen.
Het resultaat komt in de folder 'base\agile\PUB\output' als een 'csv' bestand.

Uitwerking overzichten aanmaken casus website

Uitwerking overzichten aanmaken casus website

Idee

Het idee realiseren door het helder te maken en te valideren met eenvoudige zinnen.
new_icons-2

Ontwerp 

Het idee omzetten in een model gekoppeld aan wat je moet kunnen als het idee is gerealiseerd.
new_icons-2

Nauwkeurigheid

Door een model als basis te gebruiken is aanpassen mogelijk zonder het zicht op het geheel kwijt te raken.

Doeltreffendheid

Het uitgangspunt blijft bij wat het idee moet opleveren en dat bewaken is mogelijk door het model